Ska du flytta?

Här kan du läsa om vad du behöver göra om du har byggt ett nytt hus, köpt eller sålt ett hus där det finns kommunalt vatten, avlopp och/eller sophämtning.

Om du har byggt ett nytt hus

Du behöver kontakta vår kundservice, kundservice@msva.se eller 020-120 25 00, för att få en ny soptunna. De kan också hjälpa dig att skaffa en brun tunna för matavfall.

Om du har köpt eller sålt ett hus

Du behöver alltid göra ett ägarbyte. Det kan du som privatperson göra antingen via vår e-tjänst eller via en blankett. Varje ägarbyte måste signeras av både köpare och säljare. Gäller ägarbyte ett dödsbo eller företag behöver du göra det via en blankett.

Det är säljaren som ska logga in och fylla i de uppgifter som efterfrågas. Sedan får köparen ett meddelande om att godkänna ägarbytet med e-legitimation. Tänk på att både säljare och köpare måste ha e-legitimation.

Anmäl ägarbyte (e-tjänst)

Du ska inte ta med din soptunna om du flyttar från en villa till en annan.

  • Läs av vattenmätaren på flyttdagen eller så nära det datumet som möjligt, så att du får betala för rätt mängd vatten.
  • Kom ihåg att ange din nya adress, dit slutfakturan ska skickas.
  • När vi har registrerat ägarbytet skickar vi ett välkomstbrev, som bekräftar ägarbytet, till den nya ägaren.
  • Det är trevligt om du rengör soptunnan inför den nya ägarens tillträde.

 

Kontakt

Kundservice

Besöksadress: Stuvarvägen 17
Postadress: Box 189, 851 03 Sundsvall

Öppettider

Telefontid: måndag-fredag 8.00-15.00

Hej och välkommen till MittSverige Vatten & Avfall.

Välj din kommun för att ta del av information som gäller där du
bor. Du kan alltid ändra ditt val i toppen av sidan.