Arbeta hos oss

Vill du bli en vardagshjälte?

På MittSverige Vatten & Avfall arbetar vi för ett hållbart samhälle. Vår ständiga närvaro hos natur och människor gör att vi har ett stort ansvar och en viktig roll för ett fungerande kretslopp. I våra tre ägarkommuner Sundsvall, Timrå och Nordanstig bor över 120 000 invånare. Det är för dem, men kanske ännu mer tillsammans med dem, vi arbetar för att driva, utveckla, och bidra med kunskap inom vatten- och avfallsfrågor. Alltid med hållbarhet och miljö i fokus. Våra värdeord – Mod. Öppenhet och Helhetssyn – Ska alltid genomsyra verksamheten.

Affärsområde vatten och avlopp ansvarar för att majoriteten av invånarna i Sundsvall, Timrå och Nordanstigs kommuner alltid har tillgång till rent vatten, och att våra älvar, sjöar och hav är skyddade mot föroreningar. Vi löser samhällets behov av vattentjänster med inriktning på hög leveranssäkerhet och samhällsnytta i dialog med vår omgivning.

Om tjänsten

Som drifttekniker tillhör du enheten Vatten som ansvarar för drift och underhåll av våra dricksvattenanläggningar. Du kommer att ha ett fritt och omväxlande arbete med stort inflytande över din egen planering. Vårt område sträcker sig över tre kommuner (Nordanstig, Sundsvall och Timrå) så en stor del av din tid tillbringas ute på fältet. Din uppgift är att se till att vårt underhållsarbete utförs så effektivt som möjligt med våra kunder i fokus. Våra arbetsorder och felanmälningar hanteras i Idus underhållsystem. Gruppen består av 12 personer och vi utgår från Sidsjöverket på Sidsjövägen 39 i Sundsvall. Beredskap kan ingå i tjänsten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Driftövervakning
• Driftkontroll samt avhjälpande- och förebyggande underhållsarbete.
• Operativa kontakter med kunder och partners

Kompetens

Vi söker dig som har relevant gymnasieutbildning och goda datakunskaper. Det är meriterande om du har påbyggnad av högskola eller KY inom vatten & miljö, VVS, el och styr eller motsvarande. Yrkeserfarenhet inom VA-branschen, processindustri eller liknande är också en merit. B-körkort är ett krav.

Personliga egenskaper

Du är en positiv och utåtriktad person som trivs med att arbeta såväl självständigt som i samarbete med andra. Du har en utpräglad ansvars- och servicekänsla och tar gärna egna initiativ i arbetet. Arbetsuppgifterna kräver också att du är analytisk och har gott ordningssinne, du har en vilja att utvecklas i din yrkesroll.

Övrigt

Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i ett stabilt kommunalt bolag. Inom verksamheten finns en hög kompetens och en vilja att vårda samhället ur ett hållbart perspektiv med miljön i fokus. Vårt engagemang återspeglar sig i den stolthet och anda som finns bland våra medarbetare. Utöver detta bedriver vi även ett aktivt hälsoarbete. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vår målsättning är att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetare har möjlighet att utvecklas och växa i sin roll. Drogtest är obligatoriskt vid nyanställning.
Vi samarbetar med Kornboden Rekrytering & Bemanning i den här rekryteringen. Urval sker löpande.

Skicka en ansökan

Ansök direkt via Kornbodens hemsida www.kornboden.se senast 9 december.

Har du några frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Kornbodens Rekryteringsansvarige Jens Olsson telefon 060-789 05 01

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid.
Tillträde enligt överenskommelse.

Fackliga representanter

Jörgen Unander, Kommunal, tfn 070-375 13 44
Kent Johansson, Sveriges ingenjörer, tfn 070-190 54 80
Lars Erik Löfdahl, Vision, tfn 070-399 95 36

Vatten är vårt viktigaste livsmedel. Sundsvall och Timrå har ett av Europas bästa vatten tack vare naturlig rening genom hundratusenåriga sand- och rullstensåsar. Affärsområde vatten och avlopp ansvarar för att majoriteten av invånarna i Sundsvall, Timrå och Nordanstigs kommuner alltid har tillgång till rent vatten, och att våra älvar, sjöar och hav är skyddade mot föroreningar. Vi löser samhällets behov av vattentjänster med inriktning på hög leveranssäkerhet och samhällsnytta i dialog med vår omgivning.

Arbetsuppgifter

Då vår verksamhet utvidgas ytterligare söker vi en projektör till projektenheten. Projektenheten ansvarar för cirka 200 projekt per år, stora som små inom olika områden som, vattenverk, reningsverk, ledningsnät och omvandlingsområden. I rollen som projektör genomför du kvalificerade projekteringar på vårt ledningsnät kopplat till våra långsiktiga strategier, specifika projekt eller allmänna VA-frågeställningar. Arbetsuppgifterna ska utföras på ett effektivt sätt, med fokus på kvalitet, utifrån gällande målsättning och styrande dokument.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Ansvar för att driva fasen utredning/projektering enligt bolagets projektrutin
  • För tilldelat uppdrag säkerställa att krav och parametrar finns för uppdragen och aktivt söka den information som behövs.
  • Projektering och ritningsframställningar.
  • Rapportera läget i projekteringen vid projekteringsmöten inom tilldelade projekt.

Kompetens

Vi söker dig som har en ingenjörsutbildning eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig samt gärna några års erfarenhet som projektör. Du har goda kunskaper inom Auto-CAD. Det är meriterande om du har arbetat med modellering av VA-ledningsnät (vi använder Mike Urban) och om du har erfarenhet av praktiskt arbete inom VA-branschen. B-körkort är ett krav.

Personliga egenskaper

Som person känner du ansvar för att leverera dina utredningar efter utsatt planering. Du är analytisk och strukturerad och kan planera och organisera ditt arbete i projektens team med god samarbetsförmåga. Du är van att uttrycka dig i tal och skrift och trivs i en roll med mycket interna och externa kontakter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt

Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i ett stabilt kommunalt bolag. Inom verksamheten finns en hög kompetens och en vilja att vårda samhället ur ett hållbart perspektiv med miljön i fokus. Vårt engagemang återspeglar sig i den stolthet och anda som finns bland våra medarbetare. Utöver detta bedriver vi även ett aktivt hälsoarbete. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vår målsättning är att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetare har möjlighet att utvecklas och växa i sin roll. Drogtest är obligatoriskt vid nyanställning.

Vi samarbetar med Kornboden Rekrytering & Bemanning i den här rekryteringen. Urval sker löpande.

Skicka en ansökan

Ansök direkt via Kornbodens hemsida www.kornboden.se senast 9 december.

Har du några frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Kornbodens Rekryteringsansvarige Jens Olsson telefon 060-789 05 01

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid.
Tillträde enligt överenskommelse.

Fackliga representanter

Kent Johansson, Sveriges ingenjörer, tfn 070-190 54 80

Lars Erik Löfdahl, Vision, tfn 070-399 95 36

Avdelningen för Verksamhetsstöd är en av MittSverige Vatten & Avfalls fyra avdelningar och har som uppgift att planera och leverera beslutade stödtjänster till övriga enheter. I verksamhetsstöd ingår enheterna ekonomi, upphandling, HR, utveckling internt stöd, fordon, kontor, samt internservice.

Till internservice söker vi nu en serviceinriktad administrativ assistent med inriktning mot IT som vill utvecklas tillsammans med oss. Internservice består av två personer och Verksamhetsstöd består totalt av 15 personer. Internservice arbetar aktivt för att ge bästa möjliga service till verksamheterna inom bolaget.

Arbetsuppgifter

Som administrativ assistent med IT-inriktning kommer du att vara administrativt stödjande mot verksamhetsutvecklare inom IT, administrera interna servicetjänster och vara den som samordnar uppgifter inom huvudkontorets kontorsgrupp. Du kommer dessutom att agera backup gällande diarieföring, arkivering, administration av bolagets tidredovisningssystem samt styrelseadministration.

I rollen ingår också följande uppgifter:

  • Vara stödjande vid beställning av IT-tjänster från kommunens Servicecenter inom IT och även i viss mån utföra dessa beställningar
  • Kontering av IT-relaterade fakturor
  • Dokumentering av IT-relaterade rutiner och skapa mallar i Word och Excel
  • Förmedling av information om IT på vårt intranät
  • Introducera och stötta medarbetare inom våra administrativa stödsystem
  • Diverse administration och service till övriga organisationen

Kompetens

Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning och gärna med en relevant eftergymnasial utbildning. Du har också minst 5 års arbetslivserfarenhet inom liknande område.
Du har goda IT-kunskaper och är trygg i att arbeta i Officepaketet, vilket även innefattar Skype.

Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med service internt och vi ser att du har arbetat med dokumentation av rutiner och manualer med IT-inriktning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att stötta andra i användandet av administrativa system. För tjänsten krävs B-körkort.

Det är meriterande om du har:

  • Erfarenhet av diariehantering och arkivering
  • Erfarenhet av tidrapporteringssystem

Personliga egenskaper

Du är en person som brinner för service, är lyhörd och har en god samarbetsförmåga. Vi ser också att du är prestigelös med ett strukturerat arbetssätt. Du har ett naturligt eget driv samt är självgående. Som administrativ assistent är du en lagspelare som delar vårt engagemang och bidrar aktivt till att nå företagets mål. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i ett stabilt kommunalt bolag. Inom verksamheten finns en hög kompetens och en vilja att vårda samhället ur ett hållbart perspektiv med miljön i fokus. Vårt engagemang återspeglar sig i den stolthet och anda som finns bland våra medarbetare. Utöver detta bedriver vi även ett aktivt hälsoarbete.

Övrigt

Vi välkomnar arbetssökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vår målsättning är att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetare har möjlighet att utvecklas och växa i sin roll. Drogtest är obligatoriskt vid nyanställning samt en enklare hälsoundersökning.

Skicka en ansökan

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Har du några frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Benitha Berg, rekryteringsspecialist 060-19 16 38.

Sista ansökningsdag 6 januari. Varmt välkommen med din ansökan!

Sök tjänsten

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid.
Tillträde enligt överenskommelse.

Facklig representant

Vision, Lars-Erik Löfdahl 070-399 95 36

Söker du ex-jobb eller praktik? Vi tar gärna emot dig, om vi har något som kan passa. Hör av dig till Lena Jönsson, HR-ansvarig. Hennes kontaktuppgifter finns här nedanför.

Kontakt

Lena Jönsson HR-ansvarig

Hej och välkommen till MittSverige Vatten & Avfall.

Välj din kommun för att ta del av information som gäller där du
bor. Du kan alltid ändra ditt val i toppen av sidan.