
Kundservice
Vi har telefontid måndag till fredag klockan 8.00-16.00 och du når oss på 020-120 25 00. Om du önskar besöka oss finns vi på Stuvarvägen 17 i Sundsvall. Öppettider för besök är måndag till fredag klockan 08.00-16.00 med lunchstängt 11.30-12.30. Felanmälan kan du göra dygnet runt på 020-120 25 10.
Avgifter och betalningar
Avfallstaxan | Förändrad avfallstaxa 2023 | Olika sätt att betala | Olika sätt att betala | Vatten- och avloppstaxan | Visa alla »
Blanketter och broschyrer
Blanketter | Blanketter | Blanketter | Broschyrer och faktablad | Broschyrer och faktablad | Visa alla »
Bygga nytt eller bygga om
Det finns en hel del saker att tänka på vad gäller vatten, avlopp och avfall när du ska bygga nytt eller bygga om. Här kan du läsa om det.
E-tjänster
Anmäl ägarbyte | Anmäl trasig soptunna | Beställ brun soptunna för att sortera matavfall | Beställ extrasäck vid ordinarie hämtning | Beställ hämtning av grovsopor | Visa alla »
Ett hållbart boende för flerbostadshus
Här finns samlad information och material om vatten, avlopp och avfall för dig som representerar en bostadsrättsförening eller är fastighetsägare av ett . Materialet är skapat för att förbättra informationen till boende om ett hållbart samhälle och det är gratis att använda.
Frågor och svar
Frågor om avfall | Frågor om förändrad avfallstaxa 2023 | Frågor om LTA-station | Frågor om slam | Frågor om vatten och avlopp | Visa alla »
Kundlöften
Vi vill att du ska veta vad du kan förvänta dig av oss som leverantör av kommunala vatten- , avlopps- och avfallstjänster.
Kundlöften
Vi vill att du ska veta vad du kan förvänta dig av oss som leverantör av kommunala vatten- , avlopps- och avfallstjänster.
Lämna mätarställning
Läs av och lämna in dina avläsningar regelbundet, minst en gång per år. Då kommer fakturan att motsvara mängden vatten som du faktiskt använder.
Öppettider - kontakta oss
Du är välkommen att kontakta kundservice. Vi hjälper dig!
Ska du flytta?
Här kan du läsa om vad du behöver tänka på och göra om du har köpt eller sålt ett hus.
Ska du flytta?
Här kan du läsa om vad du behöver göra om du har byggt ett nytt hus, köpt eller sålt ett hus där det finns kommunalt vatten, avlopp och/eller sophämtning.
Ska du flytta?
Här kan du läsa om vad du behöver tänka på och göra om du har köpt eller sålt ett hus.
Sms vid driftstörningar
Vid till exempel vattenläckor använder vi oss av sms för att ge dig information. Meddelanden skickas ut dagtid under vardagar. Anger du ett nummer till en fast telefon får du istället ett röstmeddelande.