Pågående, planerade eller akuta arbeten
Här hittar du information om pågående, planerade och akuta arbeten. Ibland måste vi avvika från planerade arbeten för att rycka ut på akuta jobb, oftast på grund av läckor eller driftstopp. I vissa fall behöver vi även stänga av vattnet kortare eller längre stunder.
Det kan då vara svårt att veta hur lång tid arbetet kommer att ta, så om du har möjlighet häll gärna upp det vatten du behöver för att kunna laga mat, dricka och spola i toaletten. Om vattnet är missfärgat när det kommer tillbaka, spola kallt vatten en stund. Det kan också vara svårt att ta sig fram i området under tiden vi arbetar.
Pågående och planerade arbeten i:
Akuta arbeten
Ibland måste vi göra akuta arbeten på grund av läckor eller driftstopp. På startsidan kan du läsa om akuta arbeten som kan leda till att du blir utan vatten och som kan påverka framkomlighet i områdena där vi jobbar.
Informationen uppdateras regelbundet måndag-fredag, klockan 7.00 till 16.00. Efter klockan 16.00 och under helger, kontakta felanmälan för information, 020-120 25 10.
Återställning av mark
När vi har grävt färdigt försöker vi alltid återställa marken så snabbt som möjligt. Ibland tar det längre tid än vi skulle vilja. Det beror ofta på att marken måste sätta sig innan vi kan lägga ny asfalt. På vintern måste vi ofta vänta tills tjälen har gått ur marken.
När vi återställer gator och vägar efter våra arbeten följer vi Sundsvalls och Timrå kommuners grävningsbestämmelser.
Har du frågor? Kontakta vår felanmälan för vatten och avlopp på 020-120 25 10 eller kontakta kundservice på kundservice@msva.se eller ring 020-120 25 00.